Wat weet je over het onderwerp?
Om eerlijk te zijn nog niet zo heel veel. Ik weet natuurlijk wel dat er veel kinderen zijn met 'problemen' en een ander handelingsplan hebben. Maar over de andere instanties weet ik nog niet zoveel. Dus wat ik moet doen als de grens is bereikt dat een leerkracht niks meer kan doen weet ik niet.
Wat verwacht je van dit thema?
Ik hoop veel te leren over andere instanties. Wat te doen met kinderen die eigenlijk externe hulp nodig hebben maar het nog niet krijgen en die voorlopig nog in jouw klas moeten blijven (heb ik namelijk op mijn stage).
Welke begrippen ken je al ?
Ik heb eigenlijk nog niet echt naar de begrippen gekeken.
Heb je al een bepaalde mening gevormd omtrent het genoemde
onderwerp?
Heb ik het vorige thema geleerd dat je beter geen mening van te voren kunt hebben dus heb ik dat nu ook niet.
Welke relevante literatuur heb je gelezen over dit
onderwerp?
nee.
Wat verwacht je dat je eigen inbreng zal zijn tijdens het
project in zijn geheel en tijdens de stage?
Ik hoop dat het thema nu wel een keer aansluit bij mijn stage. Ik heb het idee dat het wel zo is. Maar dat is afwachten. Ik zou graag het geleerde ook daadwerkelijk toe kunnen passen in de praktijk.
Wat weet je nog van de 1-Zorg route dat eerder al IN het
thema ‘Hersenen in actie’ (periode 1) aan de orde is gekomen?
Dat er vaak alleen naar de kinderen wordt gekeken die moeite hebben met iets qua leerstof of gedrag. Er wordt over de gemiddelde kinderen heen gekeken. We pakken altijd het negatieve aan en niet het positieve.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten